čtvrtek 21. ledna 2016

Pozitivní týden #3

Tenhle týden krásně nasněžilo, tak jsem si ho užila ve znamení sněhových a zimních radovánek :-).

Chcete si zimu užít stejně jako já? Tak se nechte inspirovat mými radostmi uplynulého týdne a alespoň jednou za zimu zkuste:

1. Vyšlapat si své jméno v čerstvě napadaném sněhu
Nebo pozdrav, jméno svého miláčka, nějaký obrázek… Nebo si udělejte andělíčka… Hlavně si pořádně užijte křupající sníh pod nohama a ten pocit, když jste první, kdo prošlápne neporušenou vrstvu sněhu :-). Tohle jsme se ségrou prováděly, když jsme byly malé a doteď na to velice ráda vzpomínám a tímto trošku infantilním činem se v zimě ráda vracím do dětství :-).

2. Chvíli se zastavit a pozorovat sněhové vločky
Říká se, že neexistují dvě stejné sněhové vločky. Nevím, jestli je to pravda, ale chvíli jsem pozorovala zmrzlé vločky na svém černém kabátu a bylo to skutečně fascinující. Opravdu byla každá jiná a všechny tak nádherně tvarované, v tu chvíli jsem cítila naprostý obdiv k přírodě, že dokáže vytvořit něco tak nesmírně krásného a přitom tak pomíjivého jako je sněhová vločka. Je tak malinká a žije jen chviličku, než roztaje nebo se ztratí v hromadě sněhu, a přece přírodě stojí za to, aby ji i na ten prchavý moment stvořila tak dokonalou a nádhernou.

3. Udělat si pořádné a nefalšované kakao
A tím rozhodně nemyslím Granko, Nesquik a podobné instatní věcičky. Poctivě si ohřejte mléko (ať už normální nebo mandlové/sójové/jakékoli jiné jako já), přidejte kakaový prášek a oslaďte (cukrem či datlovým sirupem), nalijte do hrníčku s ideálně zimní tématikou a pak si sedněte a pořádně si ho vychutnejte :-). Já si ho vychutnala po procházce, kdy jsem se vrátila promrzlá až na kost, přitom jsem pozorovala za oknem padající sníh, a musím říct, že takhle příjemně už jsem se dlouho necítila.

4. Pustit si nahlas muziku a zatancovat si… Jen tak, pro radost :-)
Vím, tohle rozhodně nezní jako zimní aktivita, ale pokud jste v zimě neustále tak promrzlí, bez nálady a energie z nedostatku sluníčka jako já, tak neznám lepší věc :-). Tohle vás nabije neskutečným množstvím radosti a pozitivní energie, že se nestačíte divit a jako bonus spálíte nějakou tu nadbytečnou vánoční kalorii :-) Vážně :-). Osobně vyzkoušeno v našem obýváku za zvuků Wake Me Up Before You Go Go, Dancing In the Dark, Come On Eileen, Twist and Shout a podobných vypalovaček :-D. Myslím, že sousedi měli radost :-).

5. Nechat se oslnit zimním sluníčkem
Je studené a šedivé zimní odpoledne, já brázdím kočárem zmrzlý sníh, ruce a nohy mi mrznou a má nálada je stejně jako okolní teplota na bodu mrazu. Najednou se mraky rozestoupí a ukáží se nesmělé paprsky sluníčka. Celý svět se rozzáří a všechno se zdá být barevnější, veselejší a prostě krásnější, doslova mi to vykouzlilo úsměv na tváři. Tyhle maličkosti jsou pro mě těmi nejlepšími zaháněči mizerné nálady :-).

6. Půjčit si/koupit si pořádně tlustou knihu!
Která vás donutí se zachumlat pod deku a celý večer si číst :-). Protože co se mě týče, neznám v zimě lepší zábavu (teda ani v létě, ale to by mi tématicky nesedělo :-D). Já si přitáhla druhý díl Stínu krkavcePán Věže a pro případ, že by mi to nestačilo ještě Finální říši (první díl série Mistborn). Tak. A do jara o mně neuslyšíte :-D.

Případně doporučuju postavit si sněhuláka, uspořádat pořádnou koulovačku, nebo s něčím dobrým k zakousnutí si zalézt pod peřinu a kouknout na nějaký parádní film, vynalézavosti se meze nekladou :-).
Ale stejně se začínám těšit na jaro! :-D

A jak vy si užíváte zimu? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)