neděle 10. července 2016

Francouzky neztrácejí šarm: Kniha, která pověstný francouzský šarm rozhodně postrádá

Autorka: Jamie Cat Callanová
Originální název: Ooh La La! French Wonen´s Secrets to Feeling 
            Beauty Every Day
Nakladatelství: Euromedia group – Ikar
Rok vydání: 2014

„A hlavně – jakými triky docilují úžasného šarmu?
Ať se skupina skládala z pětadvaceti nebo dvou žen, nebo jsme hovořily s jednotlivkyněmi, všechny uvedly na prvním místě spodní prádlo.
Ano, spodní prádlo.“

Vše, co zavání Francií, má pro mě neodolatelné kouzlo. Nejinak tomu bylo s touhle knihou, ale bohužel mě čekalo naprosté zklamání. Naštěstí jsem následně rozečetla knihu Rok v Provenci od Petera Mayleho. Ta mi rozhodně spravila náladu, díky ní jsem na francouzskou mentalitu nezanevřela. Článek chystám :-).

         
Zdroj: bux.cz        

Autorka Jamie Cat Callanová je Francouzkami fascinována stejně jako já. Již má na svém kontě dvě knihy s podobnou tématikou, a to Francouzky nespí samy a Jak Francouzky hledají štěstí. Tentokrát se rozhodla vyzpovídáním obdivuhodných francouzských žen zjistit, v čem spočívá to jejich pověstné ó la la. Snaží se přijít na kloub tomu, co se skrývá za jejich graciézní přitažlivostí a lehkostí s níž proplouvají životem.

V jednotlivých kapitolách rozebírá například výběr parfému, spodního prádla, oblečení, vhodné péče o vlasy a pleť, a to vše za účasti některé z dokonalých představitelek tohoto životního stylu. Závěrem čtenáře čeká malé shrnutí v rámečku nazvaném Francouzská lekce.

Tahle kniha mne skutečně neoslovila. Jak už jsem uvedla, jsem přímo posedlá francouzskou kulturou, a tenhle typ knih mě většinou dosti baví (za všechny báječná Madame Chic – recenze zde), ale autorčino opěvování perfektních žen hraničí až s hysterií. Jistě, Francouzi jsou národem od kterého bychom mohli něco pochytit, ale že by byli tak dokonalí a měli patent na veškerou krásu, eleganci a charisma? To si vskutku nemyslím. Ovšem dle autorky je každá francouzská žena naprosto úžasná. Je ztělesněním bezchybného půvabu, zábavné a společenské povahy, vkusu, a zároveň neuvěřitelné elegantní ležérnosti. Jestli je to pravda nebo ne, to těžko posoudím. Ale nepůsobí to příliš uvěřitelně.

Nesedl mi ani styl, kterým je kniha napsaná. Autorka obdivuje v každé kapitole jinou neodolatelnou ženu, z níž se snaží vymámit tajný recept, aby pak po vlastním nevšedním zážitku prozřela a o kousek blíže se přiblížila vlastnímu ó la la. Přišlo mi, že pro člověka s jistou dávkou inteligence je to poněkud slaboduché a hlavně dosti povrchní.

Také mě trochu zarazil překlad, za nímž stojí Blanka Brabcová. Působí poněkud krkolomně a kostrbatě. Ovšem neznám originál, tak nejsem schopna posoudit s čím překladatelka musela pracovat, ale opravdu některé věty působí velmi šroubovaně. Což pochopitelně opět snižuje požitek ze čtení.

Kniha mne opravdu nenadchla a ačkoli jsem to měla prve v úmyslu, tak autorčiným předchozím knihám ani nedám šanci. Ale věřím, že i přes mé nenadšení si své čtenáře najde :-).

Četli jste některou z knih této autorky? Co na ni říkáte?

2 komentáře:

  1. Sympatický název, ale jinak po knize asi nesáhnu. Moc pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Název mě právě taky zaujal, ale fakt to za moc nestojí, takže čtení ani nedoporučuju :-D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)