středa 5. prosince 2018

Quietbook aneb není kniha jako kniha 2


         Je to zhruba rok, co jsem z posledních sil těsně před Vánoci došila interaktivní knížku pro synka zde. A protože mám dvě děti a o veškeré hračky se neustále rvou, tak quietbook pak nesplňuje účel, za jakým se obvykle pořizuje (tedy dlouhé hodiny ticha, kdy se děti SAMY baví a máma si může dát nohy na stůl, haha), tak bylo třeba vyrobit knížku i pro dcerku. Vyšlo to zrovna tak, že Buuk.cz, kde jsem polotovar koupila, zrovna prodávanou verzi modernizoval a aktualizoval, tudíž nejsou obě knížky úplně stejné (což má za následek to, že se stejně rvou, neboť oba zrovna chtějí tu samou).

       Jedna ze změn oproti původní verzi je ta, že zatímco dříve jste měli polotovar hezky vystříhaný a rozškatulkovaný dle jednotlivých stránek, teď vám přijdou modré podklady plus komponenty rozděleny dle barev a vy si jednotlivé dílky musíte vystřihnout a u každé stránky najít ty správné. Je to sice očíslované, ale i tak se nad tím občas zapotíte. Dále je použit mnohem kvalitnější filc, starý quietbook máme ošklivě ožmolkovaný, tento vypadá mnohem pevněji. Všechny potřebné věci vám přijdou v balíčku, včetně knoflíků, nití, jehel a samozřejmě návodu. Jediné, co musíte mít, jsou nůžky, šikovné ruce (nebo šicí stroj) a spoustu volného času :-).




           Tak se na tu novou verzi pojďme podívat:

      1.  Úvodní stránka


      Tady se quietbook liší v tom, jestli kupujete verzi pro holčičku, nebo pro kluka. Holčičky tam mají hrad s princeznou a kluci tuším panáčka a bagr. A ano, kytičky mají být jen na louce, ovšem já zrovna tuhle stránku našila naopak a dírky neseděly, tak je bylo potřeba udělat na druhé straně a ty přebytečné zamaskovat :-D. A taky je fajn tam našít jméno dítěte, pro kterého kniha je (což ovšem není standardní součástí, takže buď si musíte písmenka vystříhat sami jako já, nebo se lze domluvit, že vám je připraví a pošlou spolu s polotovarem).



      2. Kytička


    Oblíbená stránka, kde děti nakukují pod okvětní lístky a hledají zvířátka, rodinné příslušníky, dopravní prostředky, zkrátka cokoli vás napadne dát do kapsiček. U nás to moc neplní původní účel, neboť Bea zásadně všechny obrázky vytahuje a strká je žábě (poslední stránka) do pusy. Ale řekněme, že aspoň  rozvíjí jemnou motoriku :-D.




      3. Farma


     Prstoví maňásci – kočka, kráva, pejsek a ovečka - a farma s vraty na sponu. Velmi oblíbené u nejmenších dětí.




      4.  Duha


      Skvělá věc na naučení barev a na rozvoj jemné motoriky. Jen doporučuji našít knoflíky hoodně na volno. Já je u prvního quietbooku přišila festovně a mám problém tam kytičky dát i já, natož leckdy neohrabané dětské prstíky.




      5. Stromeček a roční období


      Jednotlivé přírodniny jsou na patentky a připínají se na stromeček podle toho, jestli je zasněžený, kvete anebo jsou na něm jablíčka, která se pak dají dát do košíčku.



      6. Zahrádka


      Zelenina se dá zasadit na záhonek a pak přendat do koleček. Bůhví proč naše mrkve a řepy obvykle končí pod peřinou na vedlejší stránce :-D.




      7. Domeček


      Otvírací příbytek pro panenku. Může spinkat pod peřinou nebo si číst v křesílku.





      8. Poklad


       Pod palmovými listy je na háčku schovaný klíč k truhle s pokladem, kde se nachází barevné mušličky.





       9. Loďka


      Panenka může plout na loďce, spustit a vytáhnout kotvu a děti se učí zavazovat tkaničky (resp. plachtu).


      10. Žába


      Žába nenasyta, která má pusu na klasický zip a jazykem ze suchého zipu chytá mouchy.



      V celé knize je také pět fialovožlutých ptáčku, kteří se dají schovat kamkoli, za komín, za strom, do loďky, záleží na fantazii.

      Dcerka dostala quietbook na druhé narozeniny a má opravdu velký úspěch. Učí se s ním barvy, zvířátka, rozvíjí svojí šikovnost a fantazii a musím přiznat, že i mě baví si s ním hrát. Zkrátka ideální hračka. Pokud máte malé dítko a spoustu volného času, rozhodně doporučuju :-).
.
       Jak se vám líbí nová verze? :-)

6 komentářů:

  1. To je nádhera! :)

    U mě na blogu právě probíhá soutěž o dvě knihy, tak se zapoj. :)
    Woodnote

    OdpovědětVymazat
  2. Uf, tak tohle je paráda. Ne, opravdu je to nádherné. Děti nemám (zatím), ale upřímně si nedokážu představit, že bych byla schopná něco takového stvořit - at už komplet nebo z polotovaru. Vypadá to opravdu kouzelně a muselo to dát spoustu práce.

    mimochodem - ono to s těmi kytičkami i na obloze vypadá parádně. dokonce si myslím, že i lépe než bez nich, že je to takové plnější. ;) :)

    chtěla jsem dát vědět, jaká část je nejhezčí, ale to se prostě nedá. vypadá to nádherně komplet. Mě by teda nejvíce zaujali asi ty zvířátka z "farmy" jako prstový manasci O:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Wow, takové kreativní knihy mám moc ráda. Od partnera jsem vloni dostala Destrukční deník a to bylo teprve tóčo. Hrozně mě překvapila jedna stránka, která říkala něco ve smyslu, abych celou knihu spálila v krbu. To jsem teda přeskočila, protože jsem si říkala, že to asi nemá moc smysl. Ale jinak mě to bavilo. Nosila jsem ten deník s sebou všude snad měsíc a když byl čas, tak jsem čmárala, trhala a celkově vybíjela negativní energii. :))

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, vaše knížka je skvělá! Právě ji mam sama rozšitou pro naši 20 měsíční dcerku, tak si jen říkám, zda to jednou ocení a komponenty hned nepoztraci 😁 chybí mi už "jen" dodělat domeček, loďku a pláž... Ale teda! Povím vám, ze je to casove opravdu narocne a neustale mam rozpichane prsty 🙆 smim se zeptat, jak dlouho knizka deti bavila? Dekuji za pripadnou odpoved a taky za to, ze jste stránky nafotila. Je to inspirativni nez v návodu primo od buuku. 🙃

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)