čtvrtek 22. října 2015

Mycelium – Jantarové oči: První díl české houbové scifárny

Autor: Vilma Kadlečková
Nakladatelství: Argo
Zdroj: Argo.cz
Rok vydání: 2013 

Nejdůležitější věci se odehrávají v skrytu.

Tato kniha mě velmi mile překvapila. Přiznávám, že jsem byla ze začátku mírně skeptická, neboť česká sci-fi a ještě s takovým divným názvem mne nijak nelákala. Ale v knihovně měli naráz všechny první tři díly, tak jsem si řekla, jdu do toho a rozhodně jsem nebyla zklamaná.

Děj knihy se odehrává ve 26. století, kdy je kromě Země hlavní planetou mimozemská Össe, ze které pochází mnoho technologických výdobytků moderní doby, ale co se týče náboženství ustrnuli össeané v temném středověku. Fanaticky uctívají hmyzího boha, v jehož jménu jsou schopni podstoupit rituální krvavou oběť, a celý jejich život ovládají houby a jejich spóry, zvláště Pětice posvátných drog. S těmito věcmi má většina Pozemšťanů jen pramalou zkušenost. Výjimkou je hlavní hrdina Lucas Hildebrandt, dokonale se ovládající, statečný, znalý Össe, ovládající květnatou össenskou mluvu, s pamětí, kterou mu každý Pozemšťan může jen závidět… Ale je to skutečně všechno tak jednoduché a je skutečně Lucas tak dokonalý, jak se zdá? 

Najednou se na jedné z planet objeví Fomalhiwan, člověk s psychotronickými schopnostmi, který se jeví jako hrozba, která by mohla narušit křehkou rovnováhu mezi Össe a Zemí. Není tedy divu, že se na něj zaměří pozornost össenské církve, pozemské rady i jednotlivců. Všichni s ním mají vlastní úmysly, ale kdo ho získá první a jaké jsou vlastně úmysly přímo Fomalhiwana? A nad tím vším bdí z vesmíru záhadné Lodě se svým Sdíleným Vědomím, které taktéž skrývají nejedno tajemství.

První díl Mycelia má všechny výhody a neduhy prvního dílu. Autorka rozehrává osudy jednotlivých postav, které postupně přicházejí na scénu, a než se čtenář stihne zorientovat kdo je kdo a o co vlastně v knize kráčí, tak příběh končí nechávajíc spoustu otázek a nedočkavosti pro další díly. Pro mě osobně bylo dosti obtížné se zorientovat v množství takřka nevyslovitelných názvů obsahujících přehlásky, zezačátku jsem měla potíže pochopit, zda se jedná o osobu, planetu či snad věc :-). Ale postupně se člověk zorientuje. Příběh je originální, neotřelý a upřímně se nemůžu dočkat, až sáhnu po druhém díle, abych zjistila, kam celý příběh bude směřovat dál :-).

Četli jste Mycelium? A co na něj říkáte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)