neděle 25. října 2015

Knižní výprodej – úlovky!

Mám moc ráda knihy, ráda je čtu, ráda si je prohlížím, a velmi ráda je kupuji. Jenže mé konto není bezedné, takže zbrusu novou knihu si pořídím zřídkakdy. Spíše chodím do knihovny, nechávám se knihami obdarovávat, nebo si knihy půjčuji od svých známých. Ale když náhodou narazím na výprodej knih, kde seženu knihu za dvacku, musím tam být :-).

A tak jednoho sychravého říjnového rána jsem sebrala sestru a kamarádku a vyrazily jsme do knižního skladu v Jenči u Prahy na knižní výprodej Městské knihovny Praha. Bláhově jsem se domnívala, že tam asi moc lidí nepřijde, tak si to projdeme, vybereme si jednu dvě knihy a pofrčíme zpět. To určitě! Autobus jel brzy, tak jsme asi dvacet minut před devátou, kdy se sklad otvíral, už stepovaly před dveřmi a rozhodně ne samy :-). A co víc, lidi nešli s jednou malou taškou jako já, ale rovnou s krosnou či kufrem! :-). A půl hodiny po otevření skladu už mezi regály nebylo k hnutí. Akce v Lidlu by bledly závistí :-D.

Ale i přes tlačenici nadšených čtenářů jsem ulovila pár zajímavých kousků:


    1.  John Morressy: Kedrigern – Čaroděj na roztrhání

Humorné fantasy povídky o Kedrigernovi. Kdysi jsem nějakou četla a moc se mi líbila, takže když jsem v regálu objevila tuto knížku, mé srdce zajásalo :-).

    2.  Jana Rečková, Jana Jůzlová: 2x Čaroděj v akci

Dvě fantasy novely českých autorek z edice Pevnost. Kdysi jsem si občas nějakou knížku, která byla přílohou časopisu Pevnost, pořídila a vždy to bylo kvalitní čtivo, tak se na ni těším.

    3.  Robert Rankin: Fikané jezinky Chiswické

Autora neznám, ale zaujala mě anotace a je to fantasy, tak to snad bude stát za to :-).

    4.  Leonard Medek:  Stříbrný šíp

Kniha českého mistra epické fantasy, to jsem nemohla nechat na poličce.

    5.  William Eastlake: Nezkrocení

Přiznám se, že tady byla důvodem ke koupi hlavně pěkná obálka knihy :-).

    6.  Henry James : Portrét

A aby to nebylo jen o fantasy literatuře, tak jsem sáhla i po klasice. Původně jsem měla v ruce Ecovo Jméno růže, ale to mají rodiče v knihovně, tak jsem dala šanci tomuto románu.

    7.  Hladový příliv – Amitav Gosh

Román z indického prostředí. Nu, uvidíme…

O každé knize mám v plánu napsat samostatnou recenzi, jen co je postupně přečtu :-).

Jak získáváte knihy Vy? Kupujete nové, z druhé ruky nebo si je půjčujete?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)