pátek 30. října 2015

Halloweenské zamyšlení

Mám ráda oslavy všeho druhu. Ať už se jedná o Vánoce, narozeniny, Sv. Valentýna nebo třeba zapíjení úspěšného složení zkoušky, beru to jako příležitost se sejít s lidmi, které mám ráda, něco dobrého sníst a vypít, a užít si pořádnou srandu a zábavu… A výjimkou není ani Halloween.

Ano, já vím, tento svátek u nás nemá příliš tradici, a přiznávám, že zvyk chození dům od domu a koledování mi také není úplně blízký. Ale mám ráda jeho duchovní podstatu. Halloweenský svátek údajně vychází z pohanského (keltského) svátku Samhain, kdy se slavil přelom mezi létem a zimou. Keltové věřili, že v předvečer svátku Všech svatých je hranice mezi světem lidí a světem zemřelých nejtenčí v období celého roku, a tudíž prostupná pro nadpřirozené bytosti.

Zdroj: shelterness.com

Pro mě je tento svátek především oslavou podzimu s tajemným nádechem nadpřirozena. Sychravé počasí, listí vířící ve větru, ďábelsky se chechtající lucerny z dýní za okny, domov provoněný jablečným štrúdlem se skořicí… To vše má pro mne jedinečnou, mírně nostalgickou atmosféru. Dříve jsem podzim ráda neměla, znamenal pro mě konec mých milovaných letních měsíců, ale čím jsem starší, tím více oceňuji, jak je příjemné večer přijít domů, nechat vlezlou zimu za dveřmi, zachumlat se do deky, na nohy natáhnout pletené ponožky od babičky, a se zázvorovým čajem v ruce se začíst do napínavého fantasy románu a po očku se dívat, jestli se za okny neprohánějí duchové a čarodějnice…

Každý rok mám předsevzetí, že si na Halloween udělám pořádnou výzdobu, rozumějte dýně a svíčky po celém bytě, čarodějnice visící ze stropu, obrysy netopýrů na oknech, prostě atmosféra jak má být… Mno, každý rok se zmůžu maximálně na halloweenskou tapetu na počítači :-D. Nu, výzva pro příští rok :-).

Zdroj: harmanstoves.com

A jak tedy slavím Halloween? Spolu se svými blízkými si uděláme pořádný hrnec punče (čímž zahajuji každoroční punčovou sezónu :-)), připravíme si spoustu dobrého jídla a koukneme se na nějaký alespoň trochu tematický film. Letos to vidím na Harryho Pottera a vězně z Azkabanu nebo na Ukradené Vánoce Tima Burtona :-).

Podělte se, jak slavíte Halloween Vy? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)