pondělí 9. listopadu 2015

Mých 10 nejoblíbenějších knížek

Ať to není jen o recenzích a o tom, co jsem přečetla, tak se s Vámi chci podělit o mé nejoblíbenější knihy. Bylo to těžké vybrat jen deset, ale nakonec jsem si s tím poradila. Pojďme se na to tedy podívat a vězte, že pořadí není podstatné:

1.  Daniel Keyes: Růže pro Algernon

Geniální kniha, která je psaná netradiční formou jakéhosi deníku. Krásný příběh s hlubokým lidským námětem a s dojemným koncem. Tu knihu miluju a je to jedna z mála, která mě dokázala rozbrečet. Po přečtení máte pocit, že život je zlý, krutý a nestojí za tu námahu, ale i přesto si tu knihu s chutí přečtu znovu.

2.  Joanne Kathleen Rowlingová: Harry Potter a vězeň z Azkabanu

Jasně, mám ráda celou sérii, ale rozhodla jsem se, že deset nejoblíbenějších sérií si nechám na jindy, tak jsem musela vybrat jednu knihu. A Sirius prostě vede :-).

Zdroj: sapkowski.cz
3.  Andrzej Sapkowski: Zaklínač II. – Meč osudu

Miluju všechny knihy o Zaklínači, ale povídky se mi asi líbí nejvíce (resp. četla jsem je asi milionkrát, zatímco celou sérii mám přečtenou jenom dvakrát :-)) A pokud neznáte zaklínače, tak rozhodně nevíte o co přicházíte. Bez Geralta z Rivie by byl knižní svět o mnoho chudší :-).

4. Umberto Eco: Jméno růže

Historicko-filozoficko-detektivní román, v němž jednou z hlavních rolí hraje největší knihovna tehdejšího světa. Tomu nelze odolat. Není to zrovna nejlehčí čtení, to uznávám, ale pokud tomu dáte šanci, nebudete litovat. Mám tu knihu opravdu ráda. Několik prolínajících se rovin a myšlenky tak hluboké, že je někdy těžké je plně pochopit, dělá z této knihy opravdový poklad.

5.  John Irving: Pravidla moštárny

mmmmÚplně přesně si pamatuji, kdy jsem tuto knihu četla poprvé. Byl leden, já měla po zkouškách a dva dny před tím jsem si nechala vytáhnout osmičku. Bolelo to jak čert, tak jsem seděla na kolejích na posteli opřená o topení a četla a četla a četla. Krásný příběh plný lidského porozumění.

6. Erich Maria Remarque: Nebe nezná vyvolených
Zdroj: bux.cz

mmmmMám moc ráda Remarqua i přesto, že jeho knihy jsou trochu depresivní. Tato nepatří zrovna k nejznámějším, ale je má nejoblíbenější. Nevím, jestli je to tím, že to byla první kniha, kterou jsem od něj četla, nebo tím, že v ní není tolik slov o válce, ale mám ji opravdu moc ráda. V knize se rozvíjí křehký vztah mezi automobilovým závodníkem a nemocnou dívkou. Oba ví, že to nebude navždy, a tak si užívají jeden druhého, co to jde.

7. Terry Pratchett: Zajímavé časy

Ze zeměplošské série mám asi nejraději právě tuhle knihu. Hned v závěsu je Lehké fantastično. Mrakoplaš, Dvoukvítek a Barbar Cohen se svými kumpány v příjemném, bláznivém příběhu, prošpikovaném mírně sarkastickými vtípky a parodiemi. Pobavení zaručeno :-).

8. Douglas Adams: Stopařův průvodce po galaxii 1.

Taková parádní dávka sarkasmu, černého humoru, bizarních, absurdních a praštěných věcí. Chcete-li se dostat z podzimních chmur, je to ta pravá kniha :-). A maniodepresivního robota Marvina chci domů! :-).

9.  Jostein Gaardner:  Hrad v Pyrenejích
Zdroj: albatrosmedia.cz

Nějak jsem se nemohla rozhodnout, která kniha od J. Gaardnera se mi líbí nejvíc. Sofiin svět? Dívka s pomeranči? Ne, je to Hrad v Pyrenejích. Neříkám, že je to jeho nejlepší kniha, ale mně tak nějak sedla. Je to napsáno netradičně formou emailů, které si mezi sebou vyměňují dvě hlavní postavy. Příběh, ve kterém se skrývá láska, vztah dvou lidí a filozofické otázky na téma co by kdyby, vás prostě donutí se zamyslet…

10.   Pes baskervillský – Sir Arthur Conan Doyle

Tak tohle je prostě detektivní klasika. Jo, já vím, dneska jedou krvavé a nervy drásající thrillery. Ale já jsem prostě staromódní a mám moc ráda příběhy vystavěné na prosté logice a dedukci. Žádné laboratorní rozbory a DNA stopy, ale vynikající pozorovací schopnosti a mozkové závity. Do poslední chvíle prostě nevíte, kdo je vrah, a ať už tipujete kohokoli, tak stejně budete překvapeni :-).


Jaké jsou Vaše oblíbené knihy? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)