pátek 22. dubna 2016

Trip to the UK

Výlet, na který jsem se tolik těšila, už je dávno za mnou. Uteklo to až příliš rychle, ale já si odvezla parádní zážitky a vzpomínky, a rozhodně to za to stálo :-).
Sestra je na Erasmu v menším městě ve středu Anglie jménem Wolverhampton. Studuje na University of Wolverhampton právo, a protože jsem nechtěla platit za ubytování, tak jsem se nasáčkovala k ní na studentské koleje :-D. Což sice obnášelo spaní ve spacáku a hned po příjezdu pyžamovou párty s ostatními studenty ve čtyři ráno na chodníku, protože někdo spustil požární hlásič, ale neměnila bych ani za pětihvězdičkový hotel (i když za ten joo :-D).
Navíc ten týden měli zrovna velikonoční prázdniny (ano prosím, wolverhamptonští studenti vysoké školy mají v semestru dva týdny velikonočních prázdnin), takže sestra měla volno a protože jsem nepřijela do Anglie vysedávat v parku a krmit kachny, naplánovaly jsme si několik výletů :-).

Wolverhamptonské kachny :-)

            
St. Peter´s Church - Wolverhampton        

  
Po stopách J. K. Rowlingové
První den jsme si udělaly výlet do Edinburghu. I přesto, že jsem zarytý fanoušek Harryho Pottera, vůbec jsem nevěděla, že první dva díly vznikly právě tady, v jedné z kaváren. Do té jsme pochopitelně musely aspoň nakouknout :-). Stejně tak jsem netušila, že některými jmény se J. K.  Rowlingová inspirovala na místním hřbitově, najdete tu například Moodyho, McGonagallovou či hrob se jménem Tom Riddle. Není zas tak překvapivé, že tento hrob se stal nejnavštěvovanějším snad v celém Skotsku :-). Taky jsme se dozvěděly, že místní Victoria street byla předlohou pro velmi dobře známou Příčnou ulici.
Tohle všechno nám povyprávěl a danými místy nás provedl místní nadšenec Albert, ke kterému do skupinky jsme se dostaly v rámci Free tour guide, a ten nás během dvou hodin provedl místními uličkami a povykládal nám o lecjakých zajímavostech ze skotské kultury.
Jinak určitě stojí za navštívení Edinburgh Castle, St Giles Cathedral, Palace of Holyroodhouse a mnoho dalších památek.
Skotsko je nádherná země, plná zeleně a ovcí :-D. Rozhodně bych se tam chtěla ještě někdy vrátit.

Tady se zrodil Harry Potter! :-)


Hřbitov, kde leží Ten, jehož jméno nesmíme vyslovit :-)


Edinburgh Castle
Po stopách Cadfeala
Další den jsme navštívily Shrewsbury. Nijak turisticky známé, ale překrásné staroanglické městečko, jemuž vévodí shrewsburské opatství - Shrewsbury Abbey (kdo znáte knihy o bratru Caedfaelovi od britské autorky píšící pod pseudonymem Ellis Peters, víte, o čem mluvím, kdo ne, tak si neváhejte nějakou sehnat :-)).
Místní baráčky a uličky se mi opravdu líbily a zhluboka jsem nasávala anglickou atmosféru, kterou jsme doladily posezením v kavárničce alá hobití nora a sendvičem a nezbytným černým čajem s mlékem :-). Taky jsme navštívily hrad - Shrewsbury Castle, odkud byla krásná vyhlídka na celé město a na závěr si daly procházku podél řeky, byla to nádhera.
A nakoukla jsem do místní knihovny a musím říct, že sekce scifi a fantasy literatury byla žalostně ubohá (a hlavně jsem většinu děl vůbec neznala).

Domečky ve Shrewsbury


Oběd :-)


Shrewsbury Abbey
Po stopách Beatles
Poslední výlet padl na město zrodu hudební legendy The Beatles, a tím je  Liverpool. Je to poměrně veliké město, hned po příjezdu jsme vylezly na vyhlídku a koukaly na celé město shora.
Byly jsme tam zrovna na Velký pátek, což je v Anglii státní svátek, takže knihovna byla zavřená! :-( Navštívily jsme ale katedrálu - Liverpool Cathedral, která je údajně pátá největší na světě a také moderní Liverpool Metropolitan Cathedral, kde jsem měla pocit, že jsem spíše v nějakém psychedelickém baru než na posvátném místě.
Nenechaly jsme si ujít místní kavárničky (a řeknu vám, že to byla dřina nějakou ve změti nadnárodních podniků typu Starbucks a Costa Coffee najít), které mají naprosto jedinečnou atmosféru.
Bylo nádherné počasí, takže jsme si užily i prohlídku doků - Albert Dock, a nechaly se oblažit mořským vánkem :-).
No a pochopitelně jsme si nemohly nechat ujít fotku s Broukama :-D.

Skoro jako živí! :-D



Albert Dock


Liverpool z výšky


Nezbytný sendvič ke svačině :-)


Takhle vypadá moderní katedrála

Byl to skvělý výlet, něco jsme viděly, užily jsme si po dlouhé době společně strávený čas a já si na chvíli odpočinula od mateřských radostí :-). Už se těším, až zase někam vyrazíme :-).

Taky tak rádi výletujete? :-)

4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Děkuju :-) No rozhodně takový výlet doporučuju :-D

      Vymazat
  2. Krásné fotky, úplně na mě zapůsobila ta britská atmosféra. Byla jsem kdysi půl roku v Anglii jako au-pair a někdy bych tam určitě chtěla zase zajet. Nebo do Nizozemska, nebo znovu do Norska, nebo kamkoliv :) Ok, počkám, až kluci trochu povyrostou... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Naprosto to chápu, taky už bych zase někam vyrazila a víceméně kamkoli, protože zemí, které mám v úmyslu navštívit je nespočet :-) Ale taky si na to asi jeětš chvíli počkám :-D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář, dělají mi velikou radost :-)